· 

כל מה שאתם צריכים לדעת על צילום עסקי מחוויית הצלם

אחד הדברים החשובים בצילום הוא לדעת להתאים את הרעיונות היצירתיים מאחוריו לאירוע, מה הכוונה? אם נרצה לצלם בחוץ נצטרך להבין מהם מגבלות התאורה ואיפה כדי להצטלם מבלי שיהיו הפרעות לא רצויות כמו אנשים שלא קשורים לסט, אם נרצה לצלם בחוף הים יהיה חשוב לדעת איפה יש מקום שקט מאחר והים הוא של כולם. לאחר שהבנו מהם תנאי השטח נוכל להתאים גם את הצילום עצמו לשטח- החל מציוד ספציפי שצריכים להביא, או  סדר יום הצילומים, ולאחר מכן גם הדרכה של המצולמים בשטח כך שהתמונות יצאו מיוחדות מספיק

בצילומים עסקיים אני מקפיד על מספר דברים

- ציוד מקצועי ומותאם לסוג הצילום המבוקש:  כשאני קובע את יום הצילומים אני מוודא מול הלקוח איזה צילומים הוא מעדיף על פי האני מאמין שלו, יש כאלו שיעדיפו שאת יום הצילום נבצע בעסק עצמו ויש מי שיבחרו ההפך: להציג את המותג שלהם לאור יום בחוץ.  חשוב להבין מהם תנאי הסביבה כאשר מצלמים בחוץ. כשצילמתי עבור עסק בגדי אופנה דאגנו לצלם בשעות היום בחוץ, ככה יכולנו לצלם באור את הדוגמן ביחד עם הבגדים, בלוקיישנים שונים שנראים טוב אך עדיין לא גונבים את הפוקוס של הבגדים שגם זה שיקול משמעותי

- שירות אנושי, סבלני ומקצועי: כל בעל עסק יודע שהשירות הוא הדבר העיקרי שיכול להפיל את העסק או להרים אותו. ללא שירות טוב לא הייתי מגיע לאן שהגעתי. המומחיות שלי נעה בין צילום אירועים, עד לצילום סרטוני תדמית, כנסים וגם לצילום עבור מותגים ועסקים פרטיים. במשך כל יום הצילום אני דואג לשירות נעים ומכיל עבור הלקוחות ובמקביל עבור המצולמים, חשוב לי לשמור על יחסים טובים עם העסקים האלו ובמקביל גם לדעת איך לגרום לדוגמן או הדוגמנית להרגיש בנוח להצטלם ולבצע את עבודתם הנאמנה

הבנה של המותג והקפדה על הפרטים הקטנים: ללא הבנת המותג אי אפשר לצלם את המותג. חשוב מאוד להבין האם אופי המותג הוא שובב, צעיר ורענן או רציני ואחראי, כי הצילומים יראו אחרת לגמרי אפילו בתחום זוויות הצילום. כמות התעוזה שיש לעסקים תשפיע ישירות על סוג התמונות שיצאו ועל הסרטון של המותג. כאשר צילמתי עבור חנות הבגדים את הסרטון השיווקי שלהם לקחתי בחשבון שעליי להכניס כמה שיותר פרטים חשובים לצילומים- החל מלהקיף כמה שיותר פריטים שהחנות מוכרת, עד להקפדה לצילום התווית, כרטיס הביקור, זום אין וזום אאוט כשצריך, ובעיקר לשקף הכל מבלי שזה ירגיש עמוס מידי או מוכר מידי, המטרה שהצילום יהיה מזמין ומושך לעין ולא אחרת

הבנת הפלטפורמה- יצירת תוצרים שמתאימים לרשתות חברתיות, לאתר אינטרנט ולכל פלטפורמה בה העסק מבקש לפרסם. חשוב לדעת מהי

התוצאה הסופית המבוקשת, צילומים בשביל אלבום יהיו שונים בהכרח מצילומים של מגזין. צילומים לסטוריז חייבים לקרות לאורך, בעוד צילומים לאתר אינטרנט לרוב יקרו לרוחב. חשוב טרם קביעת הצילומים להבין באילו צילומים מדובר, איפה יונחו התוצרים בסוף

סרטון לפייסבוק יראה אחרת לגמרי מסרטון באינסטגרם, לכל אחד מהם תהיה דרך הצגה שונה, ובשביל להיות מתאים לפלטפורמה ולא מאולץ צריכים להגיע להבנות האלו טרם הצילומים

צילום המוצר עם ובלי הדוגמן: אני שם דגש לצלם גם את המוצרים עצמם שהעסק מוכר. בחנות בגדים אני מוצא לנכון לצלם את הקולב עם החולצה במקום שונה מהחנות, אולי עם נוף, אולי על גדר בגינה העיקר לתת לו במה, ולהוציא אותו מהאזור הנוח והמשעמם. צילומים גם ללא דוגמן הכרחיים כדי לשים את המותג במרכז ועוזרים לגיוון של התוצרים ולעוד סוגים של תוצרים בהם אפשר להשתמש כפרי הדמיון לאחר מכן

הבנת קהל היעד: כשצילמתי עבור חנות הבגדים, קהל היעד היה צעירים בני 16-30, הצילום היה חייב מותאם להם, לפלטפורמות שהם צורכים בהן תכנים. הסרטון השיווקי המוכר שבחרנו בו כלל טייקים מרובים בהם רואים גם את הדוגמן וגם את הבגדים עצמם בפוקוס על המוצרים של החברה מנעליים ועד לגרביים ולחולצה. היה לי חשוב להדגיש את כל הפרטים הקטנים בין אם היה סמל על גבי הג'קט אז לצלם אותו בזום אין, לבין אם הדוגמן היה צריך להזיז מעט את הקצה של המכנס כדי שנוכל לראות את הסמליל על הגרב. הסרטון היה חייב להיות מהיר מכיוון שצעירים היום לא מתעכבים על סרטוני תדמית ארוכים יותר מ-33 שניות, כלל מוזיקה כיפית ונעימה והכיל מה תכלס החברה מוכרת. הצגת הדברים הקטנים גרמו למותג להיות מבודל ממותגים אחרים ובכך הוצגו גם הדברים הייחודים אותם מוכר העסק, בידול מהמתחרים תורם למותג להיות מיוחד יותר ומוכר יותר

וידאו ותמונות מצילומי תדמית


Write a comment

Comments: 0